äiti sanoi, että laita kersat lukemaan.

sanoin kersat, että nyt luetaan. "minä en lue, minä olen lomalla, ei tarvitse lukea." no ihan oikeassahan olet, typerää tehdä lukemisesta nyt pakkopullaa, kun ei olla koulussa, mietin. jätin asian. nyt pitäisi selittää asia äidille. "EN SAANUT LAPSIA LUKEMAAN."

neljä lasten vapaapäivää; siis neljä minun täysmittaista työpäivää. onneksi edes yksi päivistä on jo takana. käytiin leffassa ja uimassa.

lapsi pyytää ruoan ja päärynän jälkeen, haluan jogurtin. mietin. en ole suunnitellut jogurttia, en halua antaa sitä. minä haluan jogurtin, toistaa lapsi. annan jogurtin. oikein vai väärin?

ehkä pitäisi olla tiukempi, MUTTA. en näe mitään järkeä tiukkana olemisessa. minulle lapsena riitti, että sain rauhan lillua omissa maailmoissani. menin kyllä kouluun mukisematta, ja olin kiltti. miksi sama ei voisi riittää näille apinoille? voisinko opettaa sen riittämään? turmelisinko nämä "ihanat vilkkaat sosiaaliset" lapset? mitä minun pitäisi tehdä? tärkein kysymys kuuluu, kuinka paljon minun on miellytettävä lasten vanhempia. hyvin paljon, kuuluu vastaus, hehän ovat minun työnantajiani.

ihan hyvin päivä meni, ei kyllä luettu. no... ei ne halunnu lukea. (oon kusessa.)