Mä olen väsynyt ihmisiin

jotka polkevat muiden varpaita.

Sellaiset ihmiset ovat liian ahdasmielisiä

jotta he kunnioittaisivat.

Katso ympärillesi helvetti.

 

Mä menin katsomaan vuoren taa

mitä sieltä löydän.

Löysin saman kuin täältä

tajusinkin

maailma on pieni.

 

Mä olen kyllästynyt

koviin ihmisiin

esittämiseen

miellyttämiseen

ahdistukseen

sääntöjen ylikorostamiseen

häpeään

pelkoon.

Tälle koko paskalle haluan antaa pakit

olla vain oma huono itseni.

 

Hän istuu

pieni lapsi

katselee aurinkoa

terassilla

pyörätuolissa

vaatteissa joita ei ole pesty kahteen viikkoon

terassilla joka toimii myös keittiönä ja olohuoneena

pihalla johon on heitetty viimeisen kuukauden roskat

slummialueella

Meksikossa.

Näen hänet

tunnen itseni kovin heikoksi

menetän uskoni niin moneen.

 

Heillä ei ole materiaa

vain perhe ja ystävät

he nauravat yhdessä aamuin illoin

poimivat banaaneja puista syödäkseen.

Samalla sivistyneiden suomalaisten kuolleen ihon päällä kasvaa hometta

kärpäsetkin ovat kaikonneet.